Ny kunde i Ballangen og Tysfjord?
Fra 1. januar har Nordkraft Nett overtatt strømnettet som tidligere tilhørte Ballangen Energi.
Les mer om dette her: Lokale kraftselskap møter fremtiden sammen - har inngått stor og viktig avtale.
Her har vi samlet en del spørsmål du kan ha i den forbindelse. Klikk på hvert enkelt spørsmål for å lese svaret. Ikke nøl med å kontakte oss på 76 96 11 75 eller kundeservice@nordkraftnett.no om du har flere spørsmål.
Når kommer faktura? Og hvor ofte?
Fra 2018 vil nettleiefaktura komme hver måned. Den første sendes ut i løpet av de to første ukene.
NB! Frem til 1.april , vil du motta faktura som før (felles nett/kraft ).
Hvor får jeg faktura fra?
Nettleiefaktura vil komme fra Nordkraft Nett AS, mens kraftfaktura vil komme fra selskapet du kjøper kraft/strøm fra.
Hvor ringer jeg om strømmen går?
Ring vårt hovednummer 76 96 11 75 og bruk tastevalg for feil i nettet.
Kan jeg komme innom og snakke med en kundebehandler?
Det vil fortsatt være et Kundesenter i Ballangen i samme lokaler som tidligere, som du kan besøke ved behov. Dette gjelder nettkunder. Dersom det gjelder kraftavtaler (strømavtale) med Ballangen Energi, må du henvende deg til deres nye kontoradresse i Ballangen sentrum.
Hvor får jeg vite om planlagte utkoblinger?
Info om planlagte utkoblinger ligger på forsiden av nordkraftnett.no. I tillegg vil du motta SMS.