Fra februar er det derfor bare kraftleverandøren din du skal kontakte hvis det gjelder:

  • Din postadresse
  • Din fakturaadresse
  • Ditt mobilnummer
  • Din e-postadresse
  • Eller om du skal flytte

I tillegg kommer selvfølgelig alt om strømpriser og -avtaler som før.

Elhub er navnet på den nye sentrale databasen som Statnett har ansvaret for å drifte. Når den settes i drift i februar, endres rutinene for å melde fra om flytting, ny postadresse, mobilnummer og epostadresse. Fra 1. februar er det kraftleverandøren din du må kontakte om dette.

Oppdaterte kundeopplysninger

Nordkraft Nett vil ikke lenger få anledning til å registrere endringer i kundeopplysninger når Elhub er satt i drift. I stedet vil vi motta meldinger fra kraftleverandørene via Elhub, sånn at kundeopplysninger holdes oppdatert også i vårt kundesystem. Kraftleverandøren vil også sende oss meldinger om inn- og utflyttinger for kundene de har i vårt område.

Et av målene med innføringen av Elhub er at du som kunde skal få ett kontaktpunkt å forholde deg til for alle «ikke-tekniske» spørsmål. 

Kunder har også tilgang til Elhub

Via egen pålogging har kunder også lesetilgang til sine måler- og kundedata i Elhub. Logg på her: plugin.elhub.no (bruk elektronisk id som f.eks. MinID eller bank-ID).

Meld fra om flytting god tid i forveien 

I dag gir de aller fleste beskjed om flytting etter at de har flyttet. Fram til i dag har det vært den mest praktiske løsningen, siden vi har vært avhengig av målerstand på flyttedato.

Nå når de automatiske målerne er kommet på plass, kan vi enkelt hente inn korrekt målerstand på flyttedato. Hovedregelen fra nå er derfor; meld fra om flytting til din kraftleverandør i god tid før du flytter.

Når skal jeg kontakte Nordkraft Nett?

Nordkraft Nett selger ikke strøm, men drifter strømnettet i vårt område. Vi vil fortsatt ha ansvaret for:

  • Strømmåleren
  • Nytilknytninger/bygge nytt/byggestrøm
  • Spenningsklager
  • Jordfeil
  • Gravemeldinger
  • Planlagte strømutkoblinger
  • Strømbrudd
  • Andre tekniske forhold om ditt anlegg og strømnettet
  • Fakturaer sendt fra Nordkraft Nett

Har du spørsmål om slike saker, er det oss i Nordkraft Nett du skal kontakte: 

  • kundeservice@nordkraft.no
  • Tlf 76 96 11 75
  • Facebook

Mer informasjon

Klikk på bildet under for større versjon